نحوه نگهداری از باتری یو پی اس (UPS) - جدیدترین روش‌های 2022

نحوه نگهداری از باتری یو پی اس (UPS) - جدیدترین روش‌های 2022

نحوه نگهداری از باتری یو پی اس (UPS) - جدیدترین روش‌های 2022

                                        

نحوه نگهداری از باتری یو پی اس (UPS)

بهترین راه برای مراقبت و نگهداری از باتری یو پی اس چیست؟ نحوه نگهداری از باتری ups چگونه است؟ چطور از باتری یو پی اس ups مراقبت کنم؟ در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که باید باتری یو پی اس مناسبی را انتخاب کرده باشید و آنرا متناسب با کاربری که از آن انتظار دارید خریداری کنید. در مرحله بعد است که نحوه نگهداری و مراقبت از آن اهمیت پیدا می‌کند تا درنهایت این دستگاه عمر بیشتری برای شما داشته باشد. عوامل مختلفی بر طول عمر باطری ups تاثیر می‌گذارند، عواملی نظیر:

  1. امن بودن محل قرار گیری تا ضربه ای به باتری وارد نشود
  2. دمای محیط
  3. شارژ مناسب+++++++++++++++++++++
  4. سرویس های دوره ای

چطور طول عمر باتری یو پی اس ups را افزایش دهیم؟

برای اینکه طول عمر مفید باتری یو پی اس را افزایش دهید باید نحوه مراقبت صحیح از آن را بدانید. این نوع باتری‌ها نیز مانند هر دستگاه دیگری دارای یک عمر مفید می باشند که با نگهداری صحیح می‌توانید این طول عمر مفید را افزایش دهید.

 

 

قبل از مطالعه مقاله یادتان باشد در هر ساعت از شبانه روز می توانید با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید تا از ما راهنمایی بگیرید!

 

 

حالا نوبت به نحوه افزایش طول عمر باطری یو پی اس می‌رسد، با هامین صنعت همراه باشید تا روش‌های درست مراقبت از این نوع باتری مفید را به شما آموزش دهیم.

عمر مفید چیست؟ عمر مفید به معنای زمانی است که دستگاه با بازدهی و راندمان قابل قبولی برای ما کار می‌کند. به‌منظور اینکه بتوان عمر مفید باتری ups را افزایش داد، باید به چند نکته دقت کنیم و به خوبی رعایت کنیم. در زیر این نکته ها را به تفصیل برای شما بیان می‌کنیم. با هامین صنعت همراه باشید تا نحوه افزایش راندمان ups را به شما آموزش دهیم.

 

 

پیشگیری از بروز ضربه به باطری

مراقب باشید در حین جا به جایی باطری یو پی اس آنرا به آهستگی حمل کنید و مراقب باشید هیچ ضربه‌ای در حین انتقال به آن وارد نشود. محل قرار گیری باطری باید صاف باشد. اگر باطری را به پهلو یا وارونه در محل خود بگذارید، این امر از عمر یو پی اس شما می کاهد. در کل باتری ها در مقابل ضربه بسیار حساس هستند و باید حداکثر احتیاط را بکنید که در حین حمل و نقل ضربه ای به آنها وارد نشود یا محلی قرارگیری آنها در جایی باشد که هم صاف باشد و هم رفت و آمد زیادی به آنجا وجود نداشته باشد تا احتمال ضربه دیدن آن به حداقل برسد. 

 

دمای محیط نگهداری باطری یو پی اس

یک عامل بسیار مهم دیگر که می‌تواند بر عمر باتری تاثیر داشته باشد، دمای محیط است. دمای زیاد محیط باعث می شود طول عمر باتری شما کاهش یابد. این نکته درمورد نگهداری از تمام انواع باتری صدق می کند. یو پی اس را در فضایی از محیط کار یا زندگی خود قرار دهید که نور خورشید کمتری به آن بخورد و همچنین در کنار وسایل گرمایشی نباشد. اگر محیط زندگی شما در کل دمای بالایی دارد، مخصوصا در فصل تابستان حتما از تجهیزات خنک کننده یا تهویه مناسب استفاده کنید تا عمر باتری شما کاهش نیابد. 

 

باتری یو پی اس ups به سرویس دوره ای نیاز دارد

تمام نمایندگی های فروش باتری یو پی اس، سرویس هایی تحت عنوان سرویس دوره ای ارائه می کنند که حتما باید از این خدمات استفاده کنید. هزینه این سرویس ها اندک است اما کمک زیادی به افزایش طول عمر باتری شما می کند. در این سرویس های دوره ای، مواردی نظیر میزان اسید باتری و کیفیت آن مورد بررسی قرار می گیرند. 

 

 

انتخاب شارژ مناسب برای باطری یو پی اس

عمر باتری تحت تاثیر مستقیم شارژ آن است. با انتخاب شارژ مناسب می‌توانید عمر باتری خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. بنابراین، با انتخاب درست یو پس اس ups و شارژ مناسب می توانید از خرابی زودرس آن جلوگیری کنید. باتری هایی که شارژ آنها به صورت شناور است معمولا عمر مفید بالاتری دارند. برای مشاوره بیشتر در این مورد با کارشناسان هامین صنعت تماس بگرید. 

 

 

 

استفاده از باتری یو پی اس سالم در کنار باطری فرسوده و دست دوم

یکی دیگر از موارد نگهداری از باطری که باید به آن توجه کنید، استفاده از باتری نو در کنار باطری دست دوم است. باتری هایی که چند سال است از عمرشان می گذرد و کار زیادی از آنها کشیده اید، دارای مقاومت داخلی هستند و ممکن است که مدت پشتیبانی را به میزان زیادی پایین بیاورند. یادتان باشد برای استفاده از باتری های یو پی اس باید از صرفه جویی های اقتصادی بی مورد چشم پوشی کنید.

 

 

شرکت هامین صنعت با ارائه انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری  در خدمت تمامی ادارات و سازمان ها و عموم مشتریان می باشد.  برای اطلاع بیشتر در ارتباط با خرید یو پی اس، نگهداری از یو پی اس و مشاوره می توانید از صفحه تماس با ما  نمایید یا با شماره ۰۲۱۸۸۴۰۵۱۵۹  در تهران تماس حاصل فرمایید.

 

هامین صنعت ارائه دهنده راهکارهای برق اضطراری در صنعت و IT



شرکت فناوران صنعت هامین با سالها تجربه در ساخت و تأمین باتری های یو پی اس، یکی از شرکت های معتبر و خوشنام در فروش انواع باتری های ups و تأمین خدمات جانبی این محصول است. برای مشاوره، اطلاع از قیمتها و خرید تماس بگیرید.