سیستم برق یو پی اس (Ups) چیست؟

سیستم برق یو پی اس (Ups) چیست؟

سیستم برق یو پی اس (Ups) چیست؟

                                        

سیستم برق یو پی اس (Ups) چیست؟

یو پی اس چیست؟ ups چطور کار می‌کند؟ کاربرد باطری یو پی اس چیست؟

یو پی اس و باتری آن که نام کامل آن Uninterruptible Power Supply  یا به اختصار UPS است امروزه به یک جزء جدا نشدنی از زندگی بشر در بسیاری مصارف تبدیل شده است. همان طور که خودتان هم می‌دانید امروزه با توسعه جوامع شهری و گسترش کسب و کارها، نیاز به مصرف برقی بطور قابل توجهی افزایش یافته است. البته با افزایش مصرف برق و نیاز روزافزون به آن، پایداری برق تأمین شده نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. در سالهای اخیر، توسعه و بهبود زیرساخت‌های صنعت برق در کشور ما همگام با سرعت رشد مصرف آن و نیاز به استفاده از تجهیزات برقی نبوده است. و البته در چند سال گذشته دیده‌ایم که متأسفانه در شهرهای صنعتی و بزرگ، قطعی‌های برق سراسری نیز داشته‌ایم. 

یو پی اس چیست؟ تعریف یو پی اس

این درحالی است که بسیاری از صنایع و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ که کشور به آنها نیاز حیاتی دارد به تأمین برق همیشگی و بدون وقفه نیاز دارند. در اینجا است که کاربرد سیستم‌های تأمین برق بدون وقفه یا یو پی اس آشکار می‌شود. مطمئن‌ترین و مقرون‌ به صرفه ترین راه برای تأمین برق همیشگی و بدون وقفه این است که برای سازمان‌ها و حتی منازل دستگاه و باتری یو پی اس خریداری کنیم. از آنجا که هامین صنعت بهترین برندهای ups را با نازل‌ترین قیمت برای مصرف‌کنندگان عزیز فراهم می‌کند، بر آن شدیم که در این راستا به افزایش اطلاعات شما از یو پی اس نیز کمکی کرده باشیم. 

خرید و استفاده از باطری‌های یو پی اس ups نیازمند داشتن اطلاعات کافی درمورد انواع آن و نحوه عملکرد و نگهداری از این دستگاه می‌باشد. بنابراین، در تلاشیم تا در کنار افزایش اطلاعات شما در این زمینه، کمک کنیم که بهترین محصول یو پی اس را خریداری کنید. هامین صنعت علاوه بر خرید دستگاه ups متخصصان خبره‌ای دارد که با ارائه پشتیبانی و سرویس‌دهی این نوع باتری‌ها کمک شایانی به مشتریان محترم می‌کند. 

what is UPS battery - definition of UPS battery

سیستم و دستگاه یو پی اس چیست ؟

سیستم و یا دستگاه یو پی اس یک وسیله الکترونیکی است. این وسیله به تعدادی باتری مخصوص به نام باتری ups یا سیستم تأمین برق بدون وقفه متصل می‌شود. این سیستم به طور همیشگی و دائم در مدار است. زمانی که برق دچار قطعی یا نوسان می‌شود، سیستم یو پی اس به سرعت وارد عمل می‌شود. بهتر است که بدانید این سیستم در چنین شرایطی به سرعت و در زمان صفر ثانیه به صورت اتوماتیک وارد مدار می‌گردد. سپس، این سیستم برق مورد نیاز وسایل و تجهیزات الکترونیکی را تأمین می‌کند. 

ابتدا بیاییم درمورد مزایا و معایت سیستم UPS صحبت کنیم:

 

مزایای سیستم یو پی اس:

  1. فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی آن کم است
  2. نسبت به سیستم‌هایی نظیر پنل خورشیدی و ژنراتور دیزلی قیمت نازل تری دارد
  3. ظرفیت سیستم آن متناسب با نیاز کاربر تنظیم می‌گردد
  4. تعمیر و نگهداری از آن بسیار آسان و کم‌هزینه است

 

معایب سیستم یو پی اس:

  1. نیاز به تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای و تعویض کردن باتری‌های پشتیبان یو پی اس
  2. محدودیت زمانی در تأمین برق
what is the best UPS battery - definition of UPS battery

 

باتری UPS دقیقا چیست؟

یو پی اس یک نوع منبع تغذیه الکترونیکی است. وظیفه آن تأمین توان مورد نیاز در شبکه است و بدون وقفه می‌تواند برق یا انرژی مورد نیاز برای تجهیزات مختلف را تأمین کند. این دستگاه یا منبع تغذیه معمولا در مابین برق مستقم و دستگاه‌های مصرف کننده برق قرار می‌گیرد. یو پی اس یعنی منبع انرژی بی وقفه و وقتی در مدار متصل باشد، به شما کمک می‌کند برقی بدون نوسان و بی‌وقفه داشته باشید. این سیستم امروزه برای شرکت و سازمان‌های بزرگ، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های تجاری و مسکونی بزرگ و سایر ارگان‌ها به یک تجهیزات حیاتی و مورد نیاز تبدیل شده است.

وقتی یو پی اس شما در مدار باشد، هیچ نگرانی درمورد نفوذ نوسانات، اختلالات و نویز در برق شهری به وسایل حساس نظیر تلویزیون، کامپیوتر خانگی، یخچال و دیگر تجهیزات حساس الکترونیکی نخواهید داشت. با خیال راحت از وسایل خود استفاده می‌کنید و دیگر نگران قطعی یا نوسانات در برق نخواهید بود.

ما از دستگاه‌های UPS عموماً با بهره‌گیری از توان خود در ذخیره‌سازی انرژی و به صورت بدون وقفه استفاده می‌کنیم. چرا که این دستگاه‌ها می‌توانند برق شهری را ذخیره کنند و در صورت کمبود انرژی یا نوسانات از آن برای مصارف خانگی یا سازمانی استفاده کنند. به این صورت کمبود انرژی جبران می‌شود. 

بررسی انواع باتری یو پی اس

باتری UPS وسیله‌ای است که با تبدیل کردن انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی در بین دو نقطه اختلاف پتانسیل الکتریکی ایجاد می‌کند و بارهای الکتریکی را در داخل مدار شارژ می‌کند. باتری‌های UPS چند مدل مختلف دارند و از هر تکنولوژی بهتر است در یک شرایط خاص استفاده کنیم. 

انواع باتری های UPS

باطری یو پی اس سیلد اسید یا sealed lead acid battery

باطری یو پی اس سیلد اسید دارای دو نوع است: (1) ژله ای و (2) AGM. هر یک از این دو مدل دارای خاصیت ها و ویژگی‌‌های مخصوص به خود هستند. در باتری های سیلد ماده ‌تر در دسترس وجود ندارد، به همین جهت نگه داری از آن نسبت به باتری‌های دیگر آسان تر است. کاربرد این نوع باتری بیشتر در صنعت و ساختمان است. 

باتری ‏یو پی اس نیکل کادمیوم (NiCd)

تکنولوژی به کار رفته در این نوع باتری نسبت به سیلد اسید پیشرفته‌تر است. قیمت آن نیز به نسبت بیشتر است. این نوع باتری در کوتاه‌ترین زمان شارژ می‌شود. این نوع باتری بیشتر مناسب تجهیزات مخابراتی و محیط های دارای دمای بالا است. 

 

باتری یو پی اس لیتیومی (Lithium)

باتری یو پی اس لیتیومی دارای فناوری جدید است، به سرعت در حال رشد و توسعه است و به خاطر چگالی و وزن کمی که دارد مورد ترجیح بسیاری از سازمان‌ها است. باتری‌های لیتیومی بر اساس ترکیب مواد کاتد و آند در چندین دسته و گروه قرار می‌گیرند. 

 

باتری ‏ups سیلور آلکالین

باتری های یو پی اس آلکالین نوعی از باطری های UPS دار هستند که در کنار وسایل الکتریکی وصل می‌شوند و برق را در خود ذخیره می‌کنند؛ این باتری‌ها اندازه ها و ولتاژ های مختلفی دارند و در اشکال و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند.

باتری های آلکالاین قوی تر از باتری های معمولی هستند و مواد داخلی آن ها از روی و دی اکسید منگنز تشکیل شده است و ظرفیتی آنها به گفته سازندگان 2 تا 4 برابر باتری های معمولی است. 

what is  UPS - definition of UPS

 

برای مشاهده مشخصات و خرید انواع باتری یو پی اس می‌توانید از بخش محصولات ما دیدن کنید.

هامین صنعت، بهترین و معتبرترین عرضه کننده انواع یو پی اس در تهران و ایران.

 



شرکت فناوران صنعت هامین با سالها تجربه در ساخت و تأمین باتری های یو پی اس، یکی از شرکت های معتبر و خوشنام در فروش انواع باتری های ups و تأمین خدمات جانبی این محصول است. برای مشاوره، اطلاع از قیمتها و خرید تماس بگیرید.